Skip to main content

NÅR TEKSTEN ER I FOKUS
– OM CHILI, HØNS OG PINGVINER

Du er bare ikke ret god til det med ord! Men du har brug for ord. Til din hjemmeside. Er det ikke rigtigt?

Du er med garanti rigtig god til at drive virksomhed. Men du har brug for hjælp til at fortælle det online. Hjælpen er lige her.

Du har nemlig brug for en tekstforfatter.

Er du nysgerrig efter, hvad en tekstforfatter kan gøre for dig og din virksomhed?

Uanset hvilken målgruppe, du gerne vil nå med din hjemmeside, er det tvingende nødvendig, at du kan:

  • udtrykke visioner for din virksomhed
  • udbrede et produktkendskab
  • vise kunderne vejen via sproget

Det skal du bruge en dygtig tekstforfatter til og allerhelst en tekstforfatter med forstand på ords betydning i en SEO-optimering.

Du tiltrækker nye kunder, når du løfter det sproglige indhold på din hjemmeside eller din web-shop til nye højder.

Men det sker ikke automatisk.

Dine tekster skal opbygges ud fra både kreativitet, grundighed, dybde, humor, fakta og originalitet.

Bliv klogere på, hvordan din inSEO tekstforfatter arbejder:

white and red road bike
hills, tuscany, siena

KREATIVITET

Du drømmer ikke om, hvad kreativitet kan gøre for din hjemmeside! Når du først har fået trukket potentielle kunder ind på siden, handler det om fastholdelse. De skal jo gerne nå at læse om alt det fantastiske, din virksomhed tilbyder. Her betyder kreativitet ALT!

Din tekstforfatter forbeholder sig retten til kreativ frihed i at skrive dine tekster. Hvorfor? Jo for tit er det i de skæve vinkler, det usete ekstra ingen selv tænkte, eller i det lille los i løgene fra chilien, man oplever, at tingene rykker.

En tekstforfatter er en selvudnævnt ord-nørd, ment i absolut positiv forstand, der tænker i ord, meninger, budskaber og sproglige sammenhænge 24/7.

Du kan sammenligne en tekstforfatters mind-set med en vulkan i udbrud. Med en boblende, sproglig tilgang til sin omverden overføres alle disse tankestrømme til en kreativ proces, der med garanti vil give din virksomhedskommunikation vinger, så den flyver afsted.

Du kan selvfølgelig være helt sikker på, at bliver det lige kreativt nok til din smag, tjaaa så laver vi det naturligvis om. Du skal være tilfreds.

GRUNDIGHED

Du må aldrig undervurdere, hvad grundighed i dine tekster betyder. Har du en fin og flot forside, men halter det gevaldigt inde i dine underkategorier, så er du i alvorlig fare for ikke at fremstå seriøs.

Grundighed er et must hos din tekstforfatter, der har et skarpt øje for virksomhedsprofiler, storylines samt sproglig- og grammatisk korrekthed.

Du har helt sikkert et ønske om ikke at falde ned af rangstigen på googlesøgninger. Vil du undgå dette, bliver du nødt til at investere i sproglig grundighed.

Succesen måler du direkte, når du ser, at din virksomhed vækster. Det sker, når du giver din tekstforfatter lov til at bruge sin interesse for ord og for at kvalitetstjekke- og sikre.

En tekstforfatter har det meget stramt med klodsede kommafejl, med fejl i nutids-r, med sproglige svipsere generelt. Også selv om de sproglige fusere kan være nok så bevingede.

Korrekt sprogligt indhold på din virksomheds hjemmeside er nødvendig, hvis du vil fremstå troværdig. Endnu et argument for at hente hjælp hos en tekstforfatter.

DYBDE

Du har sikkert hørt det tit: Husk nu at gå i dybden! Det skal du også med det sproglige indhold i dine tekster på din hjemmeside.

Din tekstforfatter arbejder med dybde i sprogligt indhold og udtryk. Jo større indsigt og interesse for et emneområde jo større dybde. Har man hjertet med i det, man beskæftiger sig med, har man typisk også interesse i tingene.

Du har en interesse i din virksomhed. Det er den interesse, der skal overføres gennem dine tekster på din hjemmeside og give dine kunder en følelse af dybde.

Lader du en tekstforfatter sætte sig ind i din virksomheds DNA og dine produkter bliver tekstindholdet på din hjemmeside perfekt. Du vil se, at hvis man går i dybden med sine beskrivelser af produkter, vil kunderne føle sig trygge.

Tryghed betyder, at kunden vælger din virksomhed frem for konkurrentens. Der er faktisk ikke nogen undskyldning for ikke at investere i at gå i dybden med sit sproglige indhold.

HUMOR

Du må ikke tage fejl: Med humor kommer du langt. Især hvis du snedigt formår at inkorporere en humoristisk tone i dit sproglige indhold på din hjemmeside. Kunder kan godt lide en let og ukompliceret tekst, hvor de måske også bliver underholdt en smule samtidig.

Men du skal passe på. For der er stor forskel på, hvordan humor opfattes. Hvornår kan man tillade sig at bruge humor? Hvem siger, at vi nødvendigvis griner af det samme?

Synes du f.eks., det her er sjovt:

Humor opstår der, hvor en modtager af en tekst smiler, smågriner, klasker sig på lårene – eller måske endda ruller rundt i overdrevet grin og vildskab på gulvet – i supermarkedet over at have set en hel flok pingviner forsøge at tage hovedspring ned i køledisken med svinekoteletter, mens en medarbejder fra grøntafdelingen kommer løbende og forsøger at fange en ræv, der er klædt ud i dametøj, og som netop var taget i butikstyveri oppe ved kasselinjen.

Som tekstforfatter har man fået indkapslet en lille brøkdel af tid og opmærksomhed her med sin kommunikation. Men du synes måske ikke, at det var super humoristisk.

Du kan være helt sikker på, at humor kun bruges i tæt samarbejde med dig.

FAKTA

Du kan sagtens sætte en ChatBot til at lave dine tekster. Du kan så samtidig også være helt sikker på, at de ikke er faktatjekket.

Dine kunder ønsker sjældent at købe dine produkter, hvis de ikke kan læse noget konkret om dem på forhånd. Det er derfor vigtigt, at du har fuldstændig styr på fakta. Folk vil virkelig gerne læse om indhold i produkter, godkendelser, mærkninger, størrelser og stofudgaver.

Du går derfor ikke galt i byen med at alliere dig med en tekstforfatter, der bruger tid på at faktatjekke dine tekster.

ORIGINALITET

Du kommer langt med dit tekstindhold, hvis du fremstår original.

Vil du helst have en fesen original eller en formidabel kopi? Her krydses betydningen i ordene med forventningen om svaret.

Originalitet er tekstforfatterens lille, specielle særkende, der sprogligt flytter et budskab fra at være en kedelig kopi til at være en spændende original.

Her skal man gerne hen som virksomhed, og her hjælper din tekstforfatter dig. Men det lykkedes kun i et tæt samarbejde mellem dig, din virksomhed og din tekstforfatter.

Kendskabet til forretningens DNA og fornemmelsen for ord og situation kan skabe originalitet i tekstindholdet på en virksomheds hjemmeside.

inSEO hjælper dig og din virksomhed med at forfatte tekster af enhver art. Vi hjælper gerne med produktbeskrivelser, Storytelling, skrivning af Nyhedsbreve, ”Om os” tekster og meget mere.

Ingen tekstopgave er for lille eller for stor for os, og du får hurtig levering.

Tekstforfatning er en særlig disciplin, der kræver kendskab til retorik, semantik, argumentationsteori, appelformer, kommunikationsmodeller samt det faktum, at nogle gange kan man måske også bare nøjes med at tænke:

Less is more.

Ja tak, jeg vil gerne kontaktes og snakke om teksten på min hjemmeside. Helt uforpligtende.